Begint u net met touchscreens? Of komen er nieuwe schermen of gebruikers bij?
Met deze trainingen wordt de basis gelegd:
Instructietraining: een inleidende sessie waarbij de werking van het bord, aan de hand van herkenbare voorbeelden uit de praktijk, wordt uitgelegd.
Basistraining;tijdens deze trainingssessie leren de deelnemers het bord zelf kennen. Naast de nodige instructies zijn er veel opdrachten die aansluiten bij de dagelijkse praktijk.
Voor meer ervaren gebruikers die de basis van interactief lesgeven al onder de knie hebben, bieden wij diverse workshops:
Het touchscreen en het activerende directe instructiemodel; Leerkrachten leren het touchscreen te betrekken in het activerende directe instructiemodel. Bij elke fase wordt concreet ingegaan op de mogelijkheden die het bord biedt.
Interactief lesgeven; Veel leerkrachten gebruiken het touchscreen vooral als traditioneel krijtbord en presentatiemiddel. Deze workshop helpt de overstap te maken naar een bredere inzet. De leerkrachten leren hoe het bord op een interactieve manier kan worden ingezet.
Liggen binnen een school accenten op taal en spelling? Of juist op rekenen? Wij helpen bij het leggen van creatieve en interactieve combinaties tussen speerpunten en de ondersteuning die touchscreen daarbij kunnen bieden. We bieden diverse thematische workshops:
Rekenen op het touchscreen;
Deze workshop behandelt het maken van lesmateriaal voor het vakgebied rekenen. Er is veel aandacht voor de bibliotheek waarin de leerkracht naar eigen inzicht veel gebruikt lesmateriaal kan plaatsen, zoals geld of schema’s.
Taal en spelling op het touchscreen;
Het touchscreen biedt volop mogelijkheden om een taalles aantrekkelijker, uitdagender en interactiever te maken. In deze workshop leert u doeltreffender dan ooit met taal en spelling te werken. Ook hierbij wordt gebruik gemaakt van de bibliotheek.
Wereldoriëntatie op het touchscreen;
Bij wereldoriëntatie is het touchscreen een ideaal middel. Denk hierbij aan woordwebben, plaatmateriaal etc. Leerkrachten leren het bord specifiek bij de wereldoriëntatielessen in te zetten om deze te verlevendigen en de leerlingen meer bij de les te betrekken.
Het touchscreen met kleuters;
Bij kleuters kan het digibord op allerlei manieren worden gebruikt, niet alleen klassikaal maar ook in de kleine kring of als werkhoek. Ideeën, mogelijkheden en werkwijzen zijn verweven met een praktisch gedeelte.